Wednesday 6 June 2012

Doa hati

Ya Allah,
Tidak aku memohon untuk jatuh cinta..
Namun, cinta singgah dalam jiwa
Dalam menjaga hati, hati diuji,
Mencintainya dalam diam sangat teruji,
Ternyata sukar untuk memendam rasa

Aku takut untuk memohon dia untuk ku..
kerna bimbang aku bukan yang terbaik untuknya,
izinkan saja aku mendoakan agar dia dan aku mendapat yang terbaik..
jika dia terbaik untukku, maka permudahkanlah..
jika dia terbaik untuk insan lain, maka redhakanlah hatiku..
berikan kekuatan pada ku untuk menghadapi 1 kenyataan..
ikhlaskan hatiku dalam menerima dugaan..
tabahkan diri ku dalam menghadapi hari-hari esok..

Tuhan, 
Jika dia benar-benar bukan untukku, 
maka kuburkanlah rasa cinta dalam hati.
tamatkanlah rasa rindu yang terbeban ini
jadikan ini 1 sejarah yang tidak mungkin berulang lagi
agar tiada yang disakiti

Tuhan,
tolong jagakan dia untukku
biarpun aku bukan siapa-siapa
aku masih ingin melihat dia bahagia
walaupun bukan denganku..
berikan hidayah untuk kami
agar kami sentiasa dalam berkat Mu Ya Allah
semoga kami masih bisa bertemu di Jannah.




ku pohon pada Mu Ya Allah, jagalah hati-hati kami agar kami tidak kesesatan. Berikan rasa cinta kepada Mu Ya Allah dalam hati kami. Semoga kami dapat menempis ujian hati, ujian cinta manusia.





3 comments:

  1. terharunya baca ni.. huhu

    ReplyDelete
  2. smoga Allah dtgkan kpada kita smua cinta yg baik, insyaallah..

    follow ur blog sis

    ReplyDelete
  3. InyaAllah Al Azrul.. done follow u too.. syukran

    ReplyDelete

budak2 baik komen :