Sunday 12 February 2012

Ummi


bagai di hujung nyawa...
sakit usah dikata...
saat kamu melahirkan aku..
namun bila tangisanku bergema..
kamu mula tersenyum lega....

ummi.......
tanpa mu tiadalah aku..
jasa mu tak terkira...
walau berjuta yang ku beri..
masih x mampu ku bayar walau utk setits air susu mu...

ummi...
hari ini aku sudah dewasa....
aku mula lupa...
aku fikir aku boleh hidup tanpamu...
aku mencari hala tujuku...

ummi.....
bila kamu menghalang
aku melawan...
bila kamu menasihati...
aku memberontak....

ummi...
namum kamu masih bersabar....
mendoakan aku siang dan malam...
kamu sanggup buat apa sahaja,,
demi anak mu ini....

ummi....
saat aku sakit baru kusedar...
aku mula mengingati mu...
namamu ku seru....
mengharapakan belaian dikala lemah....

ummi......
tanpa sebarang kata...
kamu masih menerimaku...
memberi kucupan mesra..
tanda kasih dan sayang...

ummi......
kamu yang terbaik....
hanya kamu tiada yang lain....
aku yang sungguh bertuah...
punya kamu dalam hidupku...

ummi......
maafkan aku selama ini....
banyak mengguriskan hati kecil mu...
halalkan makan dan minumku....
redhakan anak mu ini.....
doakan lah yang terbaik untuk anak mu...
aku sayang ummi....
moga kita tetap bersama di sini (dunia) dan sana (InyaAllah Syurga)....

ummi... ummi.. ummiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
doakan kami!
moga barakah yang kami dapat...

No comments:

Post a Comment

budak2 baik komen :